سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت چیست

طراحی سایت چیست و چرا هر مدیر باید سایتی برای محصولات خود داشته باشد؟ این مقاله توضیح کامل و جامعی در این خصوص به شما می دهد. به  فرآیند جمع آوری ایده های زیبا و تنظیم و اجرای آنها براساس اصولی که هدف خاصی را دنبال می کنند طراحی سایت می گویند.  طراحی وب سایت یک فرآیند مشابه خلقت است، با هدف ارائه محتوا در صفحات وب الکترونیکی که کاربران می توانند از طریق اینترنت با کمک یک مرورگر به آن دسترسی پیدا کنند.

  یک سایت می تواند یک بروشور تبلیغاتی باشد ، حتی با امکاناتی بسیار بیشتر از یک بروشور ساده.  از وب سایت می توان استفاده زیادی کرد ، برای مثال شما با استفاده از یک سایت اینترنتی می توانید به راحتی محصولات خود را به بازدید کنندگان خود معرفی کنید، آنها را از آخرین تغییرات مطلع کنید، اطلاعات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دهید و یا حتی نظرات و پیشنهادات آنها را جمع آوری کنید. حتی می توان با ایجاد یک انجمن گفتگو در سایت به سایرین اجازه داد نظرات خود را اعلام کنند و به نظرات دیگران پاسخ دهند. 

 از یک سایت اینترنتی می توان برای ایجاد ارتباط مؤثر میان اعضای یک سازمان هم استفاده کرد به صورتی که هر یک از اعضا در هر جا که باشند بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود از طریق سایت سازمان دسترسی پیدا کنند، از آخرین اخبار مطلع شوند و آخرین تغییرات را مشاهده کنند.

 یک وب سایت راهی مناسب برای ارائه اطلاعات مختلف در مورد کالا هم و خدماتی است که شرکت به مشتریان ارائه می دهد. بدون اینکه مشتری مجبور باشد در زمان خاصی به شرکت مراجعه کند و یا اینکه با شرکت تماس بگیرد می تواند در هر کجا که باشد به سایت شرکت مراجعه کند و اطلاعات مورد نظر خود را کسب کند.

در ادامه می خواهیم به جزئیات تشکیل دهنده یک سایت بپردازیم 

 عناصر طراحی وب

 layout (چیدمان) : در این قسمت گرافیک، تبلیغات و متن در کنار هم قرار می گیرند. در جهان وب، هدف مهم این است که کاربر بتواند با نگاهی اجمالی اطلاعاتی را که می خواهد را پیدا کند. مواردی که در زیر آمده است به  حفظ تعادل، ثبات و یکپارچگی در طراحی سایت کمک خواهد کرد.

 رنگ: انتخاب رنگ بستگی به هدف و مشتریان دارد. این طرح می تواند سیاه و سفید ساده و یا با طراحی چند رنگ که این رنگ ها نشان دهنده شخصیت این اشخاص یا نام تجاری یک سازمان توسط کاربراست مفید باشد  و انتخاب شود.

 گرافیک: گرافیک می تواند شامل آرم ها، عکس ها، کلیپ آرت و یا آیکون ها باشد  که همه اینها برای طراحی سایت لازم است. برای ایجاد ارتباط با کاربر با استفاده از گرافیک شما می توانید رنگها و محتویات را داخل سایت به شکل شکیلی قرار دهید و با این کار کاربر را محسور خود کنید.

 فونت: با استفاده از فونت های مختلف می توانید به زیبا شدن وب سایتتان کمک کنید. اکثر مرورگرهای وب تنها می تواند شماری از فونت های انتخاب شده را بخواند و طراح سایت می تواند با این فونت ها سایت را طراحی کند.

مطالب و محتوا: محتوا و طراحی به منظوردسترسی به پیام های تصویری و متنی از سایت می توانند درکنار هم کار کنند. متن نوشته شده همیشه باید مرتبط و مفید باشد، بنابراین نباید مطالبی را در سایت گذاشت که خواننده را گیج کند و بالطبع مطالب مربوط به سایت با زبانی ساده بیان شود تا کاربر در سایت باقی بماند. محتوا باید برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود و همچنین طول مناسب، ترکیب کلمات کلیدی مرتبط را دارا باشد.

 طراحی وب سایت کاربرپسند

علاوه بر عناصر اساسی طراحی وب مثل  زیبایی و محتوای غنی ، مهمترین مساله اینست که  کاربر آن را بپسندد. حال عواملی وجود دارد که کاربر را به سمت این سایت می کشاند.

ناوبری: معماری سایت ها، منو ها و دیگر ابزار ناوبری در طراحی سایت با در نظر گرفتن اینکه کاربر چه می خواهد باید طراحی شود.

فناوری:  پیشرفت در تکنولوژی این آزادی را به طراح سایت می دهد تا با اضافه کردن نواوری در طراحی همیشه سایتی نو, پویا و حرفه ای را خلق کند. راه ارتباطی با مدیر با ارسال ایمیل و گاهی با ثبت نام صورت می گیرد.