سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمپلنت دندان ، اکسیر زیبایی

اگرچه پیشرفت علم و تکنولوژی توانسته روند برخی بیماری‌ها را کند یا حتی متوقف کند؛ اما پوسیدگی دندان یا آسیب های دیگر که می‌تواند باعث از بین رفتن دندان‌ها شود کماکان پابرجاست. از دست دادن دندان‌ها می‌تواند از ناخوشایندترین اتفاقات زندگی هر فردی باشد، چون زمینه لطمه زدن به زیبایی، که امروزه از مهم‌ترین دغدغه‌های هر فردی است را فراهم می‌کند، اما خوشبختانه جایگزین‌های مناسبی مانند ایمپلنت دندان به کمک این افراد آمده و انقلابی در جایگزینی دندان‌ها ایجاد کرده است.

در ادامه قصد داریم به توضیحاتی درباره چگونگی اجرای ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی دکتر صدری منش بپردازیم :

مجموعه دکتر صدری منش با برخورداری از به‌روزترین تجهیزات حال‌حاضر و همچنین بالاترین حد کیفیت مواد مورد استفاده، تجربه ی یک لبخند کم نظیر را به شما میدهد!

کلینیک دکتر صدری‌منش با بالاترین حد رضایت‌مندی بیماران و تیمی از متخصصین رشته‌های مختلف مفتخر است تا محیطی آرام و دوستانه را برای شما فراهم کند تا لبخند برلبان شما نقش ببندد، همچنین تضمین استمرار دائم را برای زیبایی دهان و دندان‌های شما می‌دهند.

شما در این کلینیک قادر به دریافت بهترین امکانات و خدمات دیجیتالی متناسب با نیازتان هستید.

ایمپلنت مانند دندان می‌تواند باعث حفظ و نگهداری استخوان شود.

بزرگترین مزیت ایمپلنت حفظ استخوان باقی‌مانده و جلوگیری از تحلیل استخوان (که به خاطر بی‌دندانی رخ می‌دهد) می‌باشد.

کاشت دندان را می‌توان در زمره درمان‌های دندانپزشکی مادام العمر قرار داد.

از مزایای ایمپلنت می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • از جنس آلیاژ تیتانیوم است که پوسیده نمی‌شود
  • نوع مرغوب‌تر آن استحکامی بیش از دندان طبیعی دارد.
  • اگر از تکنیک پیشرفته استفاده شود درمان ایمپلنت در ردیف درمان‌های دندانپزشکی کوتاه و کم‌درد است.
  • در مقایسه با هزینه‌های چند بار پر کردن و عصب‌کشی دندان، روکش دندان و … در دراز مدت درمان کاشت دندان درمان می‌تواند مقرون به صرفه‌ باشد.

در چه مواردی انجام پیوند استخوان برای درمان ایمپلنت الزامی است ؟

در دو مورد پیوند استخوان قرار داده می‌شود: در مواردی که کمبود استخوان داریم، به طور معمول باید در اطراف هرایمپلنت استخوانی، حداقل 1.5 میلی‌متر استخوان سالم وجود داشته باشد لذا با فرض اینکه کوچک‌ترین قطر ایمپلنت حدود 3 میلی‌متر است و ما حداقل به 6 میلی‌متر استخوان برای قرار گیری ایمپلنت دندان نیاز داریم.

در صورتی که این مقدار استخوان وجود نداشته باشد یا در حین جراحی ما قسمتی از استخوان را از دست بدهیم، در طول مرحله جراحی و یا پس از جراحی باید با استفاده از پیوند استخوان، مقدار عرض استخوانی را به اندازه مورد نیازمان برسانیم. بعد از کشیدن دندان یا در محل سینوس‌های فکی، نیاز است برای تبدیل این فضاها به استخوان، از مواد پیوندی استفاده شود.

پیوندهای استخوانی می‌توانند موارد متفاوتی را شامل شوند، بعضی از این پیوندها می‌توانند به صورت سنتتبک ساخته شوند، بعضی دیگر از نمونه‌های جانوری استخراج می‌شوند و بعضی دیگر می‌توانند از نمونه‌های انسانی ساخته شوند و یا آن که از قسمتی از بدن خود بیمار (محیط دهان) استفاده شود. که انتخاب هر کدام از این موارد بر اساس وسعت ناحیه، نیازمندی پیوند و دانش جراح است که بهترین ماده را انتخاب کند تا به سرعت آن ناحیه تبدیل به استخوان شود.

آیا درمان ایمپلنت، دردناک و همراه با التهاب است؟

در زمان درمان انجام ایمپلنت ناحیه‌ای که برای قرار دادن ایمپلنت مدنظر است کاملا بی‌حس می‌شود، بنابراین بیمار در حین انجام جراحی معمولا درد و یا ناراحتی را احساس نخواهد کرد.

اما بعد از اتمام جراحی، بر اساس وسعت جراحی انجام شده و کارهای جانبی دیگری که انجام می‌گردد ممکن است بیمار درجه‌ای از درد و التهاب را تجربه کند که معمولا با مصرف مسکن‌ها و داروهای ضد التهاب امکان کنترل آن فراهم می‌گردد.

همچنین روش جراحی و مهارت جراح درمدیریت و کنترل بافت‌های اطراف ناحیه جراحی و کنترل آسیب رساندن به استخوان و بافت‌های اطراف می‌تواند میزان این درد و ناراحتی را کاهش دهد.

از موارد موثر دیگر در میزان درد و التهاب بیمار، وسعت درمان جراحی به لحاظ نیاز به پیوندهای استخوانی یا کشیدن دندان‌ها به صورت هم زمان است که می‌تواند بر روی میزان درد تجربه شده بیمار در مراحل پس از جراحی تاثیر گزار باشد.

اما با همه این تفاسیر مهم‌ترین فاکتوردر کنترل درد، میزان توانایی جراح برای کنترل آسیب حین جراحی و مصرف مناسب داروهای ضد درد و ضد التهاب پس از جراحی است.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

برای تعیین هزینه کاشت ایمپلنت دندان عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود. گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی مانند عفونت لثه ممکن است نیاز به درمان‌های جانبی وجود داشته باشد که این از عوامل افزایش هزینه ایمپلنت دندان است. همچنین در صورتی که حجم و تراکم استخوان فک برای پشتیبانی ایمپلنت کافی نباشد، نیاز به پیوند استخوان وجود دارد که هزینه آن جداگانه محاسبه می‌شود.

مراقبت از دندان ایمپلنتی چگونه است؟

پس از کاشت ایمپلنت باید همانند دندان‌های طبیعی خودتان از آن مراقبت کنید. به این معنی که حداقل دو مرتبه در روز مسواک بزنید و یک مرتبه نخ دندان بکشید. باید هر شش ماه یک بار برای چکاپ دندانپزشکی مراجعه کنید تا وضعیت دندان ایمپلنتی و بافت‌های پیرامون آن و همچنین دندان‌های طبیعی دیگر ارزیابی شود.

تا به اینجای کار؛ شما با اهمیت ایمپلنت دندان و تاثیر بسازای آن در زیبایی آشنا شده‌اید؛ همچنین توضیحات کاملی مبنی بر کلینیک حرفه‌ای تخصصی دکتر صدری منش دریافت نموده اید که در این کلینیک تمام درمان‌ها بر محوریت اخلاق، علم روز و هنر می‌باشد.

حال خوب است که بدانید که تصمیم شما در زمینه انتخاب مجموعه مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان نیز کلید اصلی تعیین کنندگی زیبایی شما خواهد بود، به زبانی ساده تر، این شما هستید که با انتخاب خود، عیار دندان‌های خود را مشخص خواهید کرد!